Pozycjonowanie stron internetowych, WordPress, optymalizacja, SEO – wraz z rozwojem internetowego marketingu te pojęcia stały się coraz popularniejsze. Tak samo, jak marketing treści. Czym jest content marketing? Jak go umiejętnie stosować? Podpowiadamy!
Czym jest content marketing?
Wiele osób, które zajmują się marketingiem w firmie, prędzej czy później na swojej ścieżce spotka się z pojęciem content marketing. Czym jest content marketing? To działania polegające na tworzeniu i publikowaniu na stronie internetowej, blogu lub fanpage’u na facebooku wartościowych treści.
Content to słowo, które odnosi się do treści, które są istotne i spójne, a zapoznanie się z nimi wiąże się z wieloma korzyściami dla czytelnika. To właśnie te treści przyciągają konsumentów na strony internetowe, nakłaniają ich do pozostania na witrynie dłużej i zapoznania się z jej dalszą zawartością. A także szybkiego powrotu. Dzięki dobremu contentowi można przekonać konsumenta do marki, a nawet zachęcić go do zakupu. Jak zoptymalizować treści pod kątem jego potrzeb?
Czym jest content marketing? Jak optymalizować treści pod kątem użytkownika?
Wszystkie treści, które są publikowane w Internecie, powinny zostać odpowiednio opracowane nie tylko pod roboty Google, które indeksują witrynę, ale także pod użytkownika. Dlatego też warto tworzyć ciekawe publikacje, poradniki, tutoriale i wpisy zawierające pożyteczne wskazówki. Przy tym należy pamiętać, by treści te były zoptymalizowane pod kątem czytelności – obowiązkowo należy podzielić tekst na nagłówki, a także wypunktować i podkreślić najważniejsze założenia. Warto pamiętać także o linkowaniu wewnętrznym na stronie, dzięki czemu nawigacja po tekście będzie łatwa i intuicyjna. Takie rozwiązanie z pewnością doceni wielu czytelników!
Content marketing jest bardzo łatwy z WordPress!
Jednym z bardzo skutecznych narzędzi content marketingu jest WordPress. To platforma CMS, z której korzystają obecnie nie tylko blogerzy, ale i marketingowcy z wielu małych i dużych firm. Z pomocą WordPress i różnego rodzaju wtyczek tworzenie wartościowego contentu jest jeszcze prostsze. Platforma umożliwia także łatwe pozycjonowanie pod kątem SEO. Promując biznes w sieci, warto pamiętać, że to połączenie – content marketing + SEO to dwa kluczowe aspekty, bez których marka nie zaistnieje w Internecie!
Więcej o WordPressie dowiesz się na blogu siriuspro.pl.